TEHNIČNI PODATKI

Lokomotive, ki vozijo po takšnih gozdarskih železnicah, kot v Cass Scenic Railroad State Parku, moraj biti zelo "gibčne", da lahko vozijo po zavitih in neravnih tirih, pri čemer dolge lokomotive s trdno šasijo ne pridejo v poštev. Neketere lokomotive se "zgibne" (articulated), vendar včasih to ni dovolj, saj tudi pri teh mora lokomotiva vleči precej mrtve teže-prikolico, ki drži vodo in gorivo.  Tudi zgibne lokomotive brez prikolice imajo včasih težave, saj mora imeti nekaj vodilnih in zadnjih koles, ki podpirajo mrtvo težo. Takrat nastanejo takšne lokomotive.

CILINDRI IN VENTILI

Animacija cilindrov in zaklopnega mehanizma pri lokomotivi tipa "shay".

Animacija cilindrov in koles navadne lokomotive z Walschaertsovimi zaklopnimi mehanizmi.

Hitrejša animacija.

Parne lokomotive tega tipa delujejo zelo podobno kot bencinski motorji (Animacija zgoraj, medtem ko je delovanje notranjosti cilindrov prikazano spodaj, na primeru navadne lokomotive.). Ojnica pretvori gibanje naprej in nazaj v kroženje, pa tudi poganja ventile, ki spuščajo paro v in ven iz cilindra.

PRENOS NA KOLESA


Na tej sliki je viden prenos iz ojnice na kolesa preko zobnikov. Ojnica je zgibna, podstavni vozički pa so vrtljivi, zato lahko taka lokomotiva potuje, sicer počasi, po neravnih in zavitih tirih. Takšen prenos poveča tudi vlečno moč.

Na tej sliki lahko vidite razlike med prenosi pri različnem številu vozičkov. Pri vsakem je malo drugače.

DIMNIK

Zaradi različnih goriv (nafta, premog, les) so razvili različne dimnike.

NAKLON CILINDROV
Cilindri so bili na začetku vedno postavljeni navpično, vedar lahko na nekaterih slikah opazimo spremenjen kot. To se zgodi zaradi različnih potreb podjetij, ki lokomotive predelajo za svoje potrebe.


Navzven
(predelava, zaradi rezširitve tirov)


Navznoter (predelava, razlog neznan)

Več lahko najdete na:
 http://www.gearedsteam.com/shay/components.htm


Naprej na Tipe

Nazaj na Zakaj?


Nazaj na Začetno stran