Parne lokomotive tega tipa
delujejo zelo podobno kot
bencinski motorji (Animacija zgoraj, medtem ko je delovanje notranjosti
cilindrov prikazano spodaj, na primeru navadne lokomotive.). Ojnica pretvori gibanje naprej in nazaj v
kroženje, pa tudi poganja ventile, ki spuščajo paro v in ven iz
cilindra.
PRENOS NA KOLESA
Na tej sliki je viden prenos iz ojnice
na kolesa preko zobnikov. Ojnica je zgibna, podstavni vozički pa so
vrtljivi, zato lahko taka lokomotiva potuje, sicer počasi, po neravnih
in zavitih tirih. Takšen prenos poveča tudi vlečno moč.

Na tej sliki lahko vidite razlike med prenosi pri različnem številu vozičkov. Pri vsakem je malo drugače.
DIMNIK
Zaradi različnih goriv (nafta, premog, les) so razvili različne dimnike.
NAKLON CILINDROV
Cilindri so bili na začetku vedno
postavljeni navpično, vedar lahko na nekaterih slikah opazimo
spremenjen kot. To se zgodi zaradi različnih potreb podjetij, ki
lokomotive predelajo za svoje potrebe.