ZGODOVINA
Svetovno
prvenstvo v motociklizmu je bilo prvič organizirano leta 1949 iz strani
Fédération Internationale de Motocyclisme (FIM).
Tradicionalno je bilo več tekem na enem prizorišču. Tekme pa so
bile razdeljene na več kategorij glede na prostornino motorja.
Kategorije pa so bile 50cm3, 80cm3, 125cm3, 250cm3, 350cm3 in 500cm3.
Skozi petdeseta in šestdeseta so prevladovali
štiri-taktno motocikli. V šestdesetih so se dvo-taktni
motocikli v lažjih kategorijah začeli prebijati v ospredje dokler niso
v sedemdesetih povsem nadomestili štiri-taktne. 50 kubični
razred je bil nadomeščen z 80 kubičnim razredom. 80 kubični
razred pa je bil zavržen do konca devetdesetih let. 350 kubični razred
pa je izginil že v osemdesetih. Tudi prikolice so umaknili iz
motociklov v devetdesetih. Tako so se tekmovanja skrčila v 125, 250 in
500 kubične razrede. MotoGP, glavni razred svetovnega prvenstva v
motociklizmu se je dramatično spremenil v nedavnih letih. Od sredine
sedemdesetih do leta 2002 so bili dovoljeni 500 kubični motocikli z
največ štirimi cilindri in ne glede na vreme je bil motocikel
dvo ali štiri-takten. Leta 2002 so se pravila spremenila in
zraven ostalih pravil je bilo tudi to, da lahko tovarne izbirajo med
dvo-taktnimi 500 kubičnimi motocikli in med štiri-taktnimi 990
kubičnimi motocikli. Tovarne so imele tudi dovoljenje da same izbirajo
zunanjost motorja. Trud in denar, ki so ga tovarne vlagale v razvijanje
novega štiri-taktnega motorja s 490 novih kubičnih centimetrov
prostornine se jim je kmalu povrnil saj so te motocikli postali
konkurenčni dvo-taktnim.
Do
konca leta 2003 v MotoGP ni bilo več nobenega dvo-taktnega motocikla.
Le v 125 in 250 kubičnih razredih še obstajajo dvo-taktni
motocikli. Leta 2007 pa so prostornino omejili na 800ccm. Ena sezona je
trenutno sestavljena iz 18 tekem v 16 državah(Španija gosti tri
dirke, Katar, Turčija, Kitajska, Francija, Italija, Velika Britanija,
Nizozemska, Nemčija , Češka, San Marino, Portugalska, Japonska,
Avstralija in Malezija). Ena dirka se izvaja izključno samo za
800-kubično kategorijo v ZDA, Kalifornija. Štartna vrsta je
sestavljena iz treh stolpcev in je sestavljena iz približno dvajsetih
tekmovalcev. Štartna mesta se določijo po kvalifikacijskih
časih, najhitrejši je na prvi poziciji in na zadnjem pa
najpočasnejši na kvalifikacijah. Dirka traja približno 45 minut
in dirkači med tekmo na vozijo v boks po gorivo in nove pnevmatike. V
bokse zapeljejo le v primeru dežja, da zamenjajo motocikel. Leta 2005
se to ni dogajalo. Pravila so bila drugačna in sicer, če se je dirka
začela v suhem vremenu in je med njo začelo deževati se je dirka začela
ponovno na pnevmatikah za dež. Na začetku leta 2002, so bili 500
kubični dvo-taktni ali 990 kubični štiri-taktni motocili
določeni na dirko. Neverjetna moč 990 kubičnih štiri-taktnih
motociklov je izločila dvo-taktne motocikle, da v naslednjih sezonah
niso tekmovali. V letu 2007 je bila prostornina omejena na 800 kubičnih
centimetrov. V razredu MotoGP motor nima nobenih omejitev o obliki
motorja. Motociklova minimalna tež je odvisna od števila
cilindrov, ker motor z več cilindri lahko pridela več moči. Leta 2004
so se pojavili motocikli z dvema, tremi in štirimi cilindri.
Tudi motor z šestimi cilindri se je pojavil vendar ni bil
konkurenčen. Zaradi napredovanja v dizajnu in tehnike so se
zmogljivosti motociklov povečevale. Trenuten rekord je 347, 4 km/h, ki
ga je leta 2002 postavil Loris Capirossi z 990 kubičnim Ducatijem. Z
800 kubičnim Ducatijem pa je Casey Stoner dosegel 337,3 km/h. Za
primerjavo, največja dosežena hitrost z Formulo 1 pa je 369,9 km/h.