Hayabusa
2008 predstavlja ponovno
rojstvo legende, trdijo pri Suzukiju. Izdelali so popolnoma nov
motocikel, staro je ime in nekaj malega sestavnih delov, ki so jih
uporabili za osnovo novega motocikla, več ali manj enaka pa ostaja
oblika motocikla.
Tehnika
Tehnika
nove Hayabuse je lahko zelo dolgo poglavje, saj je motocikel
ovešen z goro takih in drugačnih tehničnih biserov. Agregat
motocikla
je znani štiritaktni, vodno hlajeni
štirivaljnik, s 1299 ccm, povečan
na 1340 ccm. Povečano prostornino agregata je povzročil
daljši hod
batov za večjo elastičnost agregata. Stene valjev so prevlečene s
posebno plastjo kompozita, ki jo Suzuki imenuje SCEM (Suzuki Composite
Electrochemical Material). Nad vsakim valjem so po štirje
ventili, ki
jih poganja veriga. Motorna elektronika je poglavje zase in daje celo
možnost izbire režima delovanja med vožnjo. Za to skrbi zmogljiv, 32
bitni mikroprocesor s 1024 kb spomina. S stikalom ob ročici plina lahko
izbiramo med tremi režimi delovanja agregata. Prvi je prirejen
avtocestnemu križarjenju, drugi deželnim cestam, tretji pa
dirkališču.
Izbran delovni režim je izpisan na LCD prikazovalniku s črkami A, B in
C.
Popoln nadzor nad
vbrizgom ima elektronika, voznik
odpira le eno od dveh loput za plin, ki sta nad vsakim valjem. Drugo
nadzira računalnik glede na trenutne pogoje delovanja. Suzuki to
tehnologijo označuje s kratico SDTV (Suzuki Dual Throttle Valve).
Izpušni sistem 4 v 2 v 1 v 2 je v skrbi za okolje opremljen
s senzorjem
kisika za boljše izgorevanje strupenih plinov in tako dosega
norme Euro
3, pohvali pa se tudi z nizko stopnjo hrupa. Menjalnik je
šeststopenjski, posebnost je brizganje olja direktno na
zobnik 4, 5 in
6 prestave za manjšo obrabo in tišje delovanje.
Sklopka je
večploščna v oljni kopeli. Končni prenos moči na zadnje kolo
je preko verige. Okvir Hayabuse 2008 je
izboljšan
v primerjavi s predhodnikom, je lažji in za približno 10% bolj tog.
Prednje vilice so »upside down«, s 43 milimetrskimi
teleskopi in
nastavljive v vse smeri. Pnevmatika na 17 colskem platišču
meri
120/70/ZR17. Zadnja nihajka je progresivno vpeta in ima tudi možnost
vseh nastavitev, pnevmatika pa je spoštljive
širine 190/50/ZR17.
Platišča so zasnovana na novo in so trikraka. Blažilnik
krmila je
serijska oprema motocikla. Zavorne kolute so zmanjšali s 320
na 310 mm
in jih hkrati odebelili za 0,5 mm na 5,5 mm. Čeljusti sta
štiribatni
znamke Toxico in sta radialno vpeti. Zadnji kolut meri 260 mm, vanj pa
grize enobatna čeljust.

Zaključek
Nadaljevati
uspeh in slavo legende je zelo zahtevna naloga. Suzuki je nedvomno v to
vložil veliko truda. Oblika je morda nekoliko tvegana, a gotovo manj,
kot je bila leta 1999, ko je Suzuki šele prodiral na
tržišče. Hayabusa
ima svojo prepoznavnost, lahko rečemo celo dušo. V
zmogljivosti ne
dvomimo, saj se pričakuje okoli 200 KM, vozne lastnosti pa naj bi bile
bistveno bolj prijazne do voznika, kot pri predhodnem modelu. Ali
je Suzukiju uspelo ponovno rojstvo legende v dovolj veliki meri, pa bo
pokazal čas. Mi pa tačas grizemo nohte za testno vožnjo.
- prostornina: 1340ccm
- moč:200km
- plin preko žice (by wire)