PREDSTAVITEV
Ferrari 458 italia
Včasih so si Ferrarijevi modeli lepo sledili po stopničkah: dražji, kot je
bil, bolj je bil zmogljiv. Zdaj pa se zdi, da so vsi enako – izredno –
zmogljivi, razlika je le v velikosti in ceni. Pa prestižu. Najnovejši je
ferrari 458 italia, ki predstavlja 'spodnji' del ponudbe, če temu sploh
lahko tako rečemo.
Razlogi so jasni. Avtomobil s 4,5-litrskim osemvaljnikom in kar 419
kilovati moči (570 KM) je pač vedno nekaj posebnega, za novi 458 italia pa
to velja še toliko bolj. Pravijo, da gre za novo stopnjo v njihovi
oblikovni revoluciji. Obliko so zasnovali v Pininfarini, tokrat pa ta
poudarja preprostost, učinkovitost in lahkotnost. Veliko so se ukvarjali z
aerodinamiko, da bi avtomobil čim bolje rezal zrak in po drugi strani z
veliko silo pritiskal na podlago. Malo je odprtin na sprednjem delu,
tiste, ki so, pa zrak usmerjajo do hladilnega sistema in podvozja.
Pri izdelavi karoserije iz aluminija so uporabili znanje iz letalske in
vesoljske tehnologije, s čimer jim je uspelo izdelati čvrsto in zelo lahko
vozilo, saj ferrari 458 italia prazen tehta le 1.380 kilogramov, kar
pomeni, da ena konjska moč premika le 2,42 kilograma oziroma en kilovat le
3,3 kilograme. Še bolj impresivni pa so podatki o moči in zmogljivostih.
Največjo m
oč doseže pri že kar norih 9.000 vrtljajih v minuti, specifična
moč pa znaša 93 kW (127 KM) na liter, kar je izjemno za agregat brez
prisilnega polnjenja. Nadalje so italii pritaknili še 7-stopenjski
samodejni menjalnik z dvojno sklopko in ročicama za prestavljanje ob
volanu. Do 100 km/h pospeši v le 3,4 sekunde, kar je hitreje od famoznega
modela enzo! Za največjo hitrost pa pravijo, da celo preseže obljubljenih
325 km/h.
Če smo že pri številkah; tista, ki marsikoga zanima in tista, ki bi ji
vsak najraje odbil eno številko, če ne dveh, je cena. Najmanj 244.365
evrov bi morali odšteti zanj, s tem, da je tudi seznam dodatne opreme
zajeten. Samo za obarvane zavorne čeljusti je treba, na primer, doplačati
1.180 evrov. Sicer pa je serijske opreme veliko, ker ima 458 italia
praktično vse za izjemno hitro in varno vožnjo. Zavore so karbonsko-keramične,
za nastavitev dinamike vozila je na volanu sedaj že prepoznaven gumb oz. 'manettino',
ABS in CST (ESP) sta samoumevna, tu je tudi elektronski diferencial E-Diff3,
platišča merijo 20 palcev, vzmetenje je aktivno, za udobje pa skrbita še
dvopodročna klimatska naprava in zmogljiv avdiosistem.
- MOČ: 93kW/127 km
- 0 do 100: 3, 4s
- najvišja hitrost: 325km/h
- masa: 1380kg